top of page

ניטור מערכת סולארית כתנאי הכרחי להגדלת התשואה

השקעה במערכת סולארית נחשבת כיום לאחת ההשקעות הטובות, הבטוחות והמניבות ביותר. בניגוד להשקעות אחרות, כאן אין בעצם סיכונים – רק רווחים. למי שמחפש הכנסה נוספת, מדובר בפתרון לא פחות ממושלם, שהרי ארץ ישראל שלנו התברכה בשמש נהדרת שמלווה אותה רוב ימות השנה, ומי שמתקין על גג ביתו פאנלים סולאריים, יכול לקצור תשואות נאות ביותר. כך אתם גם חוסכים באופן משמעותי בהוצאות החשמל וגם נהנים מהכנסה קבועה. יתרה מזאת, מדובר באנרגיה ירוקה ומתחדשת שעושה רק טוב לסביבה.




התקנתם מערכת סולארית על גג הבית? מצוין. כעת הגיע הזמן להתחיל להרוויח. אבל איך נדע שהמערכת שלנו אכן עובדת במלוא התפוקה כדי לייצר לנו כסף? בדיוק בשביל יש לנטר אותה באופן שוטף.


רגע, ומה יקרה אם לא ננטר? לא נרוויח? ברור שכן, אבל אפשר יותר. הרבה יותר!!!


מערכת סולארית על גג הבית מהווה עסק כלכלי לכל דבר, ולכן, כמו כל עצמאי בעל עסק, מי שיש לו מערכת כזו, צריך לדאוג שהיא תעבוד ביעילות. ניטור מערכת סולארית נועד למקסם את הרווחים שלכם.


תפקיד הניטור מתחלק לשניים:

1. לוודא שהמערכת תקינה ועובדת

2. לבדוק איך היא עובדת והאם היא אכן ממצה את מלוא הפוטנציאל


בסופו של יום, על מנת שתרוויחו באמת, על המערכת להיות תקינה ב- 100% ולתת את מלוא התפוקה. למרבה הצער, כמו בכל מערכת אחרת, גם במערכת סולארית עלולות להיות תקלות ונזקים שיכולים לנבוע מחום, קור, גשם או רוחות, חדירה של מים, קצר במערכת, חיבורים רופפים, לכלוך על הפאנלים או הממירים, צל שמשפיע על תפקוד הפאנלים ובעיות אחרות, שרק ניטור רציף ידע לאתר.


הבעיה היא שאנחנו לא נמצאים בבית 24/7 כדי לבדוק שהכל עובד כמו שצריך, ובנוסף, במקרים רבים, המערכת הסולארית מותקנת ללא חיבור לאינטרנט, למשל בשל היעדר כבל תקשורת, ואז תוכנת הניטור המובנית של המערכת אינה פועלת כשורה או אינה פועלת כלל.


ניטור המערכת הסולארית באמצעות אפליקציה ייעודית


הפתרון הוא שילוב של ניטור מרחוק כחלק מתחזוקת המערכת הסולארית, באמצעות אפליקציית ניטור ייעודית שמותקנת על הטלפון הסלולרי שלכם ויודעת לאתר תקלות ולבדוק את תפוקת המערכת הסולארית בכל רגע נתון, וכך לוודא שאינכם מפסידים אפילו אגורה. בלחיצת כפתור פשוטה תוכלו לקבל דו"ח מקיף בנוגע לתקינות המערכת הסולארית וכמות החשמל שאתם מייצרים.


ניטור המערכת הסולארית מרחוק יאפשר חיווי רציף בכל מקרה של תקלה, ויאפשר טיפול בתקלה או הזמנת טכנאי מכל מקום בו אתם נמצאים, במקרה שמדובר בתקלה משמעותית, כמו פאנל סולארי לא תקין למשל.

אפליקציית הניטור צריכה להיות ידידותית למשתמש וקלה לתפעול, ושהנתונים בה יהיו מובנים ויספקו לבעל המערכת הרבה מעבר לניטור בסיסי שלה, כמו למשל דו"חות יומיים, חודשיים ושנתיים בנוגע לכמות החשמל שהוא מייצר בפועל ופוטנציאל התפוקה לאחר תיקון התקלות במערכת הסולארית.





חשוב שתדעו שבמקרה של תקלות במערכת הסולארית, תפוקתה עשויה לרדת בקצב של 2-5% בשנה. בחשבון פשוט מדובר על עשרות אחוזים בשנה, ואת הרווח שאבד כבר לא ניתן יהיה להחזיר. לא חבל?

חשוב גם לזכור שהיעדר ניטור רציף והזנחה של מערכת סולארית עלולים לגרום לנזקים חמורים במערכת, עד כדי סכנה בטיחותית, שכן התחממות הממירים ובלאי בגידים החשמליים עשויים לגרום לקצרים ושריפות. את רוב הנזקים הגדולים ניתן למנוע בצורה פשוטה על ידי ניטור רציף ותחזוקת המערכת הסולארית כראוי.


רוצים להפיק את המקסימום מהמערכת הסולארית שלכם? מעוניינים לשמוע על אפליקציית D-Solar לניטור מערכות סולאריות? חייגו אלינו או השאירו פרטיכם באתר ואנו ניצור עמכם קשר בהקדם.

Comments


bottom of page